21 Şubat 2016 Pazar

HİSSETMEK - İsmail KARA

HİSSETMEK
                                                            
       Etrafta olandan, bitenden anlamalı, hissetmeli insan!
       Bir falcı kadar olmasa da, ileride neler olabileceğini bilmeli.
       Yaşanan olayların akışını irdelemeli.
       Yağmur yağarken yere inen damlacıklar, aşağılara doğru akarken büyür, büyür, büyürler. Sel olurlar. Seller birleşir yel olur, alıp götürürler önlerine gelen her şeyi, tam bir afet olabilirler.
       Suyun akışını izlemeli insan!
       Sen görmezsen, sen vurdum duymaz olursan, sen anlamazsan; birgün gelir gösterirler, anlatırlar.
       Pişman olursun. Pişmanlık da fayda etmez. Perişan olursun. Eğilirsin, bükülürsün, yıkılırsın.
       Önceden hissedersen, olasılıkları kavrarsan; suyun akışına yön vermen mümkün olabilir. Önlersin selin zararlarını…
       Ben söylüyorum, yazıyorum bunları da, peki yapabiliyor muyum?
       Maalesef! Çoğu kez yapamadım.
       Fazlasıyla hoşgörülü oldum. Affettim.
       Bu yüzden de çok çektim, çok…
       Arkadaşım Dr.Şemsettin Küzeci bana yıllar önce, bir Hollanda öz deyişini hatırlattı; “Bir eşek aynı çukura iki kere düşmez”.
       Ama ben, çok düştüm kardeş!
       “Yetmişlere gelmiş yaşım,
       Birçok şeyi geç anlamışım.
       Düşündüm ki, halâ
       Eşek bile olamamışım”
       Bir söz geldi şimdi aklıma; “Tahsil cehaleti giderir, eşeklik baki kalır”. Demek ki, bende de baki kalan bir şeyler var.
       Her ne olursa olsun, insan özeleştiride bulunmalı bazen…
       “Eğitim, insanlara iyi ve doğru düşünmeyi öğretir”.
       İyi ve doğru düşünmeyi öğrenememişsek, ya kendimizde bir eksiklik olmuştur ya da eğitimde…
       Akşamın hafif karanlığında ya da gündüzleyin kaldırımda yürürken, bir aracın altında bir kedi görüyorum. Bana şöyle bir bakıyor ve sonra işine devam ediyor. Çünkü, benden zarar gelmeyeceğini o içgüdüsüyle hissediyor. Köpeklerde de aynı durumu gözlemledim.
       Hayvanlar böyle bir hissiyata sahipken, biz hissetmede aklımıza rağmen, neden başarılı olamıyoruz?      
       





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder